MAJLIS ANUGERAH INSPEKTORAT PENGURUSAN REKOD BAHAGIAN JKSM



JKSM - Majlis Anugerah Inspektorat Pengurusan Rekod Bahagian JKSM telah diadakan pada 25 Mei 2018 bersempena Perhimpunan Bulanan Peringkat Jabatan. Inspektorat Pengurusan Rekod ini telah dilaksanakan pada hujung tahun 2017 dan semua Bahagian di JKSM turut serta di dalam inspektorat ini.


Adalah menjadi tanggungjawab Seksyen Rekod dalam memastikan pengurusan rekod di Jabatan berada dalam keadaan baik dan mudah diakses. Inspektorat ini bertujuan memastikan semua Bahagian mematuhi dasar dan panduan pengurusan rekod dari segi pewujudan, penggunaan, penyenggaraan, dan pelupusan rekod yang sistematik di samping memberi publisiti yang meluas mengenai dasar, strategi dan amalan baik yang dilaksanakan.

Secara keseluruhannya, hasil inspektorat ini menunjukkan pengurusan rekod di JKSM berada pada tahap yang baik di mana purata majoriti Bahagian mendapat 4 bintang. Majlis ini juga mengiktiraf Pembantu Tadbir Rekod Jabatan yang cemerlang.








0 komentar:

Post a Comment